Historia nauk przyrodniczych
Nazwa modułu kształcenia |
Historia nauk przyrodniczych |
Nazwa jednostki prowadzącej moduł |
Wydział Chemii |
Kod modułu |
WCh-PNC10-17 |
Język modułu kształcenia |
polski |
Efekty kształcenia dla modułu kształcenia |
Dysponuje wiedzą pozwalającą wykazać interdyscyplinarny charakter chemii, jej najnowsze osiągnięcia i różnorodne zastosowanie we współczesnym świecie oraz wpływ przemysłu i technologii chemicznej na środowisko. Dyskutuje na temat współczesnych nurtów badawczych w naukach przyrodniczych i na tematy dotyczące wybranych zagadnień z tej dziedziny posługując się językiem naukowym typowym dla nauk chemicznych. Dostrzega związki i zależności między chemią a innymi obszarami nauk przyrodniczych. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i systematycznego doskonalenia swoich umiejętności. Wykazuje zainteresowanie chemią i naukami przyrodniczymi. Potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień przyrodniczych i popularyzować wiedzę z tej dziedziny nauki. |
Typ modułu kształcenia (obowiązkowy/fakultatywny) |
obowiązkowy |
Semestr |
III semestr |
Imię i nazwisko osoby/osób prowadzących moduł |
prof. dr hab. Anna Migdał-Mikuli – wykład dr Paweł Bernard – koordynator |
Imię i nazwisko osoby/osób egzaminującej/egzaminujących bądź udzielającej zaliczenia, w przypadku gdy nie jest to osoba prowadząca dany moduł |
prof. dr hab. Anna Migdał-Mikuli, dr Paweł Bernard |
Sposób realizacji |
Wykład |
Wymagania wstępne i dodatkowe |
Brak wymagań wstępnych |
Rodzaj i liczba godzin zajęć dydaktycznych wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego i studentów, gdy w danym module przewidziane są takie zajęcia |
Wykład – 15h,
|
Liczba punktów ECTS przypisana modułowi |
3 punktów ECTS
|
Bilans punktów ECTS |
Udział w wykładzie – 15h Samodzielne opanowanie omówionego materiału i studiowanie zaleconej literatury – 45h. Przygotowanie do egzaminu dyplomowego – 15h
Łączny nakład pracy: 75 godz., co odpowiada 3 punktom ECTS |
Stosowane metody dydaktyczne |
Wykład informacyjny, heureza, dyskusja. |
Metody sprawdzania i oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów |
Bieżąca ocena wiedzy i kompetencji uczestników, egzamin dyplomowy. |
Forma i warunki zaliczenia modułu, w tym zasady dopuszczenia do egzaminu, zaliczenia, a także forma i warunki zaliczenia poszczególnych zajęć wchodzących w zakres danego modułu |
Wykład – ocenianie ciągłe (bez oceny)
|
Treści modułu kształcenia |
Rozwój nauk przyrodniczych. Wyodrębnienie się chemii jako osobnej dyscypliny. Rozwój pojęć chemicznych. Chemia praktyczna. Chemia jako przedmiot nauczania. Rozwój chemii w Krakowie. |
Wykaz literatury podstawowej i uzupełniającej |
|