Historia nauk przyrodniczych
Nazwa modułu kształcenia | Historia nauk przyrodniczych |
Nazwa jednostki prowadzącej moduł | Wydział Chemii |
Kod modułu |
|
Język modułu kształcenia | polski |
Efekty kształcenia dla modułu kształcenia | Dysponuje wiedzą pozwalającą wykazać interdyscyplinarny charakter chemii, jej najnowsze osiągnięcia i różnorodne zastosowanie we współczesnym świecie oraz wpływ przemysłu i technologii chemicznej na środowisko. Dyskutuje na temat współczesnych nurtów badawczych w naukach przyrodniczych i na tematy dotyczące wybranych zagadnień z tej dziedziny posługując się językiem naukowym typowym dla nauk chemicznych. Dostrzega związki i zależności między chemią a innymi obszarami nauk przyrodniczych. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i systematycznego doskonalenia swoich umiejętności. Wykazuje zainteresowanie chemią i naukami przyrodniczymi. Potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień przyrodniczych i popularyzować wiedzę z tej dziedziny nauki. |
Typ modułu kształcenia (obowiązkowy/fakultatywny) | obowiązkowy |
Semestr | III semestr |
Imię i nazwisko osoby/osób prowadzących moduł | prof. dr hab. Anna Migdał-Mikuli, dr Krystyna Łopata |
Imię i nazwisko osoby/osób egzaminującej/egzaminujących bądź udzielającej zaliczenia, w przypadku gdy nie jest to osoba prowadząca dany moduł | prof. dr hab. Anna Migdał-Mikuli, dr Paweł Bernard |
Sposób realizacji | Wykład |
Wymagania wstępne i dodatkowe | Brak wymagań wstępnych |
Rodzaj i liczba godzin zajęć dydaktycznych wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego i studentów, gdy w danym module przewidziane są takie zajęcia | Wykład - 15h.
|
Liczba punktów ECTS przypisana modułowi | 2 punktów ECTS
|
Bilans punktów ECTS | Udział w wykładzie - 15h. Samodzielne opanowanie omówionego materiału i studiowanie zaleconej literatury - 40h. Przygotowanie do egzaminu dyplomowego -20h. Łączny nakład pracy: 75 godz., co odpowiada 3 punktom ECTS |
Stosowane metody dydaktyczne | Wykład informacyjny, heureza, dyskusja. |
Metody sprawdzania i oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów | Bieżąca ocena wiedzy i kompetencji uczestników, egzamin dyplomowy. |
Forma i warunki zaliczenia modułu, w tym zasady dopuszczenia do egzaminu, zaliczenia, a także forma i warunki zaliczenia poszczególnych zajęć wchodzących w zakres danego modułu | Wykład – ocenianie ciągłe (bez oceny)
|
Treści modułu kształcenia | Rozwój nauk przyrodniczych. Wyodrębnienie się chemii jako osobnej dyscypliny. Rozwój pojęć chemicznych. Chemia praktyczna. Chemia jako przedmiot nauczania. Rozwój chemii w Krakowie. |
Wykaz literatury podstawowej i uzupełniającej |
|