Główne kierunki badań

Z zakresu dydaktyki szkoły wyższej:

  1. Modernizacja kursów akademickich przez:

    • rozwój i wdrażanie materiałów do nauczania komplementarnego opartego na uniwersyteckiej platformie e-nauczania PEGAZ,

    • wdrażanie metod aktywizujących i problemowych,

    • zastosowanie interaktywnego środowiska nauczania podczas zajęć laboratoryjnych i konwersatoriów.

  2. Badanie efektywności zastosowanych rozwiązań dydaktycznych.

  3. Opracowywanie metodologii rozwoju warsztatu dydaktycznego kadry akademickiej.

  4. Modernizacja i badanie efektywności procesu kształcenia studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela.

 

Z zakresu dydaktyki chemii i przyrody na poziomie szkolnym:

  1. Wdrażanie elementów nauczania przez odkrywanie (IBSE) do praktyki szkolnej.

  2. Opracowywanie i modernizacja:

    • programów nauczania,

    • scenariuszy i konspektów lekcji oraz zajęć pozalekcyjnych,

    • materiałów i środków dydaktycznych,

    • nowych doświadczeń chemicznych,

    • zadań przygotowujących uczniów do nowej formy egzaminów.

  3. Badanie efektywności nauczania opartego na różnych elementach technologii informacyjno-komunikacyjnej.